Κατηγορίες
Ερωτικη Επιθυμια / In The Mood For Love
- Δευτερεύων τίτλος: In The Mood For Love
- Διαθέσιμο σε: VHS
- Κωδικός: 15266
- Κατηγορία: Αισθηματικο
- Σκηνοθεσία: Γουονγκ Καρ Γουαι
- Γλώσσα: Κινεζικα
- Υπότιτλοι: Ελληνικα
- Ηχος: Dolby Surround
- Παραγωγή: 2001
- Διάρκεια: 94'
On-Line Κράτηση / Ενοικίαση
Ο Τσάου μετακομίζει με τη σύζυγό του σ ένα μικρό, συνηθισμένο διαμέρισμα, στο Χονγκ Κονγκ του 1962.
Η ΥΠΟΘΕΣΗ
Ο Τσάου μετακομίζει με τη σύζυγό του σ ένα μικρό, συνηθισμένο διαμέρισμα, στο Χονγκ Κονγκ του 1962. Ταυτόχρονα, στο διπλανό διαμέρισμα, μετακομίζει η Λι-ζεν με το σύζυγό της. Εκείνος λείπει διαρκώς σε ταξίδια για δουλειές. Το ίδιο και η σύζυγος του Τσάου. Το ταίρι, και στις δύο περιπτώσεις, είναι απών. Στα ελάχιστα, φευγαλέα πλάνα τους, είναι απρόσωπες φιγούρες ή μονάχα φωνές που έρχονται από ένα ακουστικό τηλεφώνου. Η απουσία του έρωτα από τη ζωή του Τσάου και της Λι-ζεν γίνεται εντονότερη μέσα σε χώρους ελάχιστων τετραγωνικών μέτρων, νοσταλγικά στιλάτους αλλά και ασφυκτικούς, σαν τον ψυχισμό των δύο ηρώων.
Η νύχτα δείχνει να τους ανήκει. Εκείνος ζητά παρηγοριά μέσα στο σκοτάδι. Εκείνη, κάποιες μοναχικές στιγμές, μακριά από κάθε σκέψη. Και οι δύο αποδρούν μέσα στη νύχτα. Και οι δύο μετατρέπουν τη θλίψη τους σε σύμβολο ερωτισμού, με τις σκιές τους, ανάμεσα σε υποφωτισμένα σοκάκια. Οι πρώτες τους νυχτερινές συναντήσεις θα είναι τυχαίες. Οι επόμενες θα είναι σχεδόν κρυφές.
Στα ενδιάμεσα, αποσπασματικά πλάνα δε μας αποκαλύπτουν τίποτα περισσότερο από μια επαναλαμβανόμενη ρουτίνα της καθημερινότητας. Μέχρι να ρθει η νύχτα, ο καθένας στο γραφείο του «πολεμάει» τη μοναξιά του και περιμένει την έξοδο σαν «τελετουργία» ιδιωτικής ελευθερίας.
Ο Τσάου και η Λι-ζεν δεν θ αργήσουν να ανακαλύψουν πως οι σύζυγοί τους είναι εραστές. Κι αυτό θα τους φέρει ακόμη πιο κοντά, στα χνάρια μιας ερωτικής επιθυμίας που κανείς τους δεν παραδέχεται πως είναι δική του. Απο δω και πέρα, οι δύο απατημένοι σύζυγοι προσπαθούν να λυτρώσουν τον πόνο όχι εκφράζοντας τον δικό τους - πλατωνικό - έρωτα, αλλά ακολουθώντας τα σενάρια που στήνουν σε σχέση με τα αίτια που οδήγησαν τους - απόντες - συντρόφους τους στο να γίνουν εραστές. Δίνουν ραντεβού σε εστιατόρια, περπατάνε μαζί μέσα στη νύχτα, δε διστάζουν να βρεθούν μαζί σ ένα δωμάτιο ξενοδοχείου ή στα διαμερίσματά τους. Αυτά που μοιράζονται; Πιθανές κινήσεις των συντρόφων τους, γεύσεις που λες και μαρτυρούν ενοχή, λόγια που γίνονται όλο και πιο ερωτικά, αλλά δε μοιάζουν να είναι δικά τους...
Ο Τσάου και η Λι-ζεν «προβάρουν» μια σχέση απιστίας που θα μπορούσε να ήταν η δική τους. Μια σχέση που δε μπορεί να γίνει δική τους, γιατί, όπως λέει η Λι-ζεν, «δεν θα γίνουμε σαν αυτούς». Κανείς τους δεν έχει το κουράγιο...
Η ΥΠΟΘΕΣΗ
Ο Τσάου μετακομίζει με τη σύζυγό του σ ένα μικρό, συνηθισμένο διαμέρισμα, στο Χονγκ Κονγκ του 1962. Ταυτόχρονα, στο διπλανό διαμέρισμα, μετακομίζει η Λι-ζεν με το σύζυγό της. Εκείνος λείπει διαρκώς σε ταξίδια για δουλειές. Το ίδιο και η σύζυγος του Τσάου. Το ταίρι, και στις δύο περιπτώσεις, είναι απών. Στα ελάχιστα, φευγαλέα πλάνα τους, είναι απρόσωπες φιγούρες ή μονάχα φωνές που έρχονται από ένα ακουστικό τηλεφώνου. Η απουσία του έρωτα από τη ζωή του Τσάου και της Λι-ζεν γίνεται εντονότερη μέσα σε χώρους ελάχιστων τετραγωνικών μέτρων, νοσταλγικά στιλάτους αλλά και ασφυκτικούς, σαν τον ψυχισμό των δύο ηρώων.
Η νύχτα δείχνει να τους ανήκει. Εκείνος ζητά παρηγοριά μέσα στο σκοτάδι. Εκείνη, κάποιες μοναχικές στιγμές, μακριά από κάθε σκέψη. Και οι δύο αποδρούν μέσα στη νύχτα. Και οι δύο μετατρέπουν τη θλίψη τους σε σύμβολο ερωτισμού, με τις σκιές τους, ανάμεσα σε υποφωτισμένα σοκάκια. Οι πρώτες τους νυχτερινές συναντήσεις θα είναι τυχαίες. Οι επόμενες θα είναι σχεδόν κρυφές.
Στα ενδιάμεσα, αποσπασματικά πλάνα δε μας αποκαλύπτουν τίποτα περισσότερο από μια επαναλαμβανόμενη ρουτίνα της καθημερινότητας. Μέχρι να ρθει η νύχτα, ο καθένας στο γραφείο του «πολεμάει» τη μοναξιά του και περιμένει την έξοδο σαν «τελετουργία» ιδιωτικής ελευθερίας.
Ο Τσάου και η Λι-ζεν δεν θ αργήσουν να ανακαλύψουν πως οι σύζυγοί τους είναι εραστές. Κι αυτό θα τους φέρει ακόμη πιο κοντά, στα χνάρια μιας ερωτικής επιθυμίας που κανείς τους δεν παραδέχεται πως είναι δική του. Απο δω και πέρα, οι δύο απατημένοι σύζυγοι προσπαθούν να λυτρώσουν τον πόνο όχι εκφράζοντας τον δικό τους - πλατωνικό - έρωτα, αλλά ακολουθώντας τα σενάρια που στήνουν σε σχέση με τα αίτια που οδήγησαν τους - απόντες - συντρόφους τους στο να γίνουν εραστές. Δίνουν ραντεβού σε εστιατόρια, περπατάνε μαζί μέσα στη νύχτα, δε διστάζουν να βρεθούν μαζί σ ένα δωμάτιο ξενοδοχείου ή στα διαμερίσματά τους. Αυτά που μοιράζονται; Πιθανές κινήσεις των συντρόφων τους, γεύσεις που λες και μαρτυρούν ενοχή, λόγια που γίνονται όλο και πιο ερωτικά, αλλά δε μοιάζουν να είναι δικά τους...
Ο Τσάου και η Λι-ζεν «προβάρουν» μια σχέση απιστίας που θα μπορούσε να ήταν η δική τους. Μια σχέση που δε μπορεί να γίνει δική τους, γιατί, όπως λέει η Λι-ζεν, «δεν θα γίνουμε σαν αυτούς». Κανείς τους δεν έχει το κουράγιο...